Sociala medier
Här hittar du en kort beskrivning av Konsument Europas sociala mediekanaler. Konsument Europa finns på LinkedIn och X. Vi har även innehåll i Konsumentverkets kanaler på Facebook och Youtube.
Konsument Europa på Linkedin
På LinkedIn kommunicerar vi med olika intressenter om vår verksamhet och om aktuella händelser.
Konsument Europa på X
På X rapporterar vi om vår verksamhet i syfte att nå journalister och andra följare. Vi ger ingen vägledning via X.
Konsumentverket på Facebook
Konsument Europa är en del av Konsumentverket. På Facebook informerar Konsumentverket bland annat om aktuella konsumentproblem. Vi ger ingen vägledning på Facebook, men svarar på enklare frågor.
Konsumentverket på Youtube
På Konsumentverkets Youtube-kanal samlar vi filmer vi varit med och producerat.
Hur Konsumentverket hanterar kommentarer på sociala medier
Konsumentverket förbehåller sig rätten att ta bort egna och andras kommentarer samt inlägg på de sidor som vi finns på. I normalfallet sker det tidigast efter tre månader. Om myndigheten efterfrågar information, eller får in kommentarer och inlägg som underlag till ett ärende, registreras detta i vårt diarium.
Kommentarer och inlägg av stötande eller kränkande karaktär tas bort med omedelbar verkan. Vi informerar inte om att kommentarer eller inlägg har tagits bort eller överförts till diariet.